Posted by on 17 września 2018

PRZEŻYCIA SZKOLNE NIE ZA WSZE ZASPOKAJAJĄ PSYCHICZNE POTRZEBY DZIECI. Dzieci wykazują na ogół żywą ciekawość w stosunku do swego otoczenia. Chcą wiedzieć, co sprawia, że zegary tykają, co się stanie, jeśli pokręcić tą korbą, skąd przychodzą małe dzieci na świat. Zazwyczaj u dzieci młodszych zainteresowania te są powierzchowne. Chcą znać przyczyny bezpośrednie a nie odległe. Przytoczymy obrazek z życia syna pewnego znakomitego zoologa. Syn ten spytał matkę, dlaczego łasice są białe w zimie, a brązowe latem. Matka powiedziała mu na to: Dlaczego nie spytasz o to ojca? Wiesz, że jest specjalistą. Chłopiec odpowiedział: Tak, ale nie chcę o tym wiedzieć aż tak dużo! Wielka ilość przedmiotów, o których dzieci uczą się w szkole, szczególnie w klasach niższych, wiąże się z ich podstawową potrzebą, aby być kompetentnym i przystosowanym, oraz potrzebą zaspokajania zainteresowania otoczeniem; wiele jednak nie wiąże się z ich potr zebami. Gdybyśmy się kierowali psychologicznymi potrzebami dzieci, to moglibyśmy powiedzieć, że wiele rzeczy wchodzących w skład typowego programu nauczania można by usunąć. Są one umieszczone w programie, ponieważ dorośli uważają je za ważne. [hasła pokrewne: amlodypina, chirurg naczyniowy nfz, klasyfikacja chorób człowieka ]

Powiązane tematy z artykułem: amlodypina chirurg naczyniowy nfz klasyfikacja chorób człowieka

Posted by on 17 września 2018

PRZEŻYCIA SZKOLNE NIE ZA WSZE ZASPOKAJAJĄ PSYCHICZNE POTRZEBY DZIECI. Dzieci wykazują na ogół żywą ciekawość w stosunku do swego otoczenia. Chcą wiedzieć, co sprawia, że zegary tykają, co się stanie, jeśli pokręcić tą korbą, skąd przychodzą małe dzieci na świat. Zazwyczaj u dzieci młodszych zainteresowania te są powierzchowne. Chcą znać przyczyny bezpośrednie a nie odległe. Przytoczymy obrazek z życia syna pewnego znakomitego zoologa. Syn ten spytał matkę, dlaczego łasice są białe w zimie, a brązowe latem. Matka powiedziała mu na to: Dlaczego nie spytasz o to ojca? Wiesz, że jest specjalistą. Chłopiec odpowiedział: Tak, ale nie chcę o tym wiedzieć aż tak dużo! Wielka ilość przedmiotów, o których dzieci uczą się w szkole, szczególnie w klasach niższych, wiąże się z ich podstawową potrzebą, aby być kompetentnym i przystosowanym, oraz potrzebą zaspokajania zainteresowania otoczeniem; wiele jednak nie wiąże się z ich potr zebami. Gdybyśmy się kierowali psychologicznymi potrzebami dzieci, to moglibyśmy powiedzieć, że wiele rzeczy wchodzących w skład typowego programu nauczania można by usunąć. Są one umieszczone w programie, ponieważ dorośli uważają je za ważne. [hasła pokrewne: amlodypina, chirurg naczyniowy nfz, klasyfikacja chorób człowieka ]

Powiązane tematy z artykułem: amlodypina chirurg naczyniowy nfz klasyfikacja chorób człowieka