Posted by on 9 marca 2018

UCZENIE SIĘ, JAKO ROZWÓJ. Niezależnie od tego, czy nauczyciel patrzy na uczenie się z punktu widzenia rozwijania umiejętności i wiadomości, pojęć lub postaw, istnieją pewne podstawowe zasady lub hipotezy robocze, które były wynikiem badań psychologicznych w dziedzinie wychowania. Niektóre z tych zasad i hipotez były przedmiotem dyskusji uprzednio i dlatego nie będą tutaj obszernie omawiane. To, co psychologowie i wychowawcy utożsamiają z uczeniem się, jest w istocie pewną formą wzrostu i rozwoju. Odkrywanie sposobów zaspokajania naszych podstawowych potrzeb jest częścią procesu wzrastania i stawania się bardziej dojrzałym. Prawda ta dotyczy zarówno dzieci, jak i dorosłych. Gdy napotykamy nowe sytuacje, zmuszeni jesteśmy znaleźć nowe sposoby reakcji, nowe sposoby zachowania się, żeby zaspokoić wymagania naszych podstawowych potrzeb. Nawet, gdy sytuacje są względnie niezmienne, szukamy sposobów zaspokojenia potrzeb bardziej wydajnie i skutecznie. Kiedy na uczenie się patrzymy z punktu widzenia rozwoju, wydaje się ono normalnym i naturalnym procesem życia. [podobne: autyzm atypowy, sklep rehabilitacyjny, autyzm terapia ]

Powiązane tematy z artykułem: autyzm atypowy autyzm terapia sklep rehabilitacyjny

Posted by on 9 marca 2018

UCZENIE SIĘ, JAKO ROZWÓJ. Niezależnie od tego, czy nauczyciel patrzy na uczenie się z punktu widzenia rozwijania umiejętności i wiadomości, pojęć lub postaw, istnieją pewne podstawowe zasady lub hipotezy robocze, które były wynikiem badań psychologicznych w dziedzinie wychowania. Niektóre z tych zasad i hipotez były przedmiotem dyskusji uprzednio i dlatego nie będą tutaj obszernie omawiane. To, co psychologowie i wychowawcy utożsamiają z uczeniem się, jest w istocie pewną formą wzrostu i rozwoju. Odkrywanie sposobów zaspokajania naszych podstawowych potrzeb jest częścią procesu wzrastania i stawania się bardziej dojrzałym. Prawda ta dotyczy zarówno dzieci, jak i dorosłych. Gdy napotykamy nowe sytuacje, zmuszeni jesteśmy znaleźć nowe sposoby reakcji, nowe sposoby zachowania się, żeby zaspokoić wymagania naszych podstawowych potrzeb. Nawet, gdy sytuacje są względnie niezmienne, szukamy sposobów zaspokojenia potrzeb bardziej wydajnie i skutecznie. Kiedy na uczenie się patrzymy z punktu widzenia rozwoju, wydaje się ono normalnym i naturalnym procesem życia. [podobne: autyzm atypowy, sklep rehabilitacyjny, autyzm terapia ]

Powiązane tematy z artykułem: autyzm atypowy autyzm terapia sklep rehabilitacyjny